Lliurament dels segells per a la igualtat de gènere del curs 2020-2021

Dijous 03 Desembre, 2020
COVID19
Cultura i joventut
Participació i ciutadania

L'acte de lliurament dels segells de la Xarxa per a la Igualtat de Gènere corresponent al curs 2020-2021 s'ha dut a terme aquest migdia en format online ateses les mesures sanitàries arran de la pandèmia de la COVID19 i seguint les recomanacions de distanciament social. Aquest projecte, que s'impulsa des de l'Àrea d'Igualtat de la regidoria de Participació, Bon Govern i Serveis Generals, i des de l'Àrea de Joventut de la regidoria de Salut i Ciutadania, vol esdevenir un reconeixement a la tasca dels centres educatius de secundària, visualitzant el seu compromís en incorporar la perspectiva de gènere en el seu dia a dia, i així avançar cap a una societat més justa i equitativa. 

El lliurament dels diplomes ha comptat amb la presència dels regidors de les dues àrees implicades, Montserrat Flores i Òscar Subirats, a més de Daniel Recasens, regidor d'Educació. Després de 5 anys de treball amb els alumnes, aquest és el tercer curs en què s'afegeix la certificació dels centres, valorant així la feina realitzada per tota la comunitat educativa. Els centres que han rebut la distinció han estat l'Institut Baix Camp, l'Institut Gaudí, l'Institut Roseta Mauri, l'Institut Josep Tapiró i l'Institut Gabriel Ferrater. 

Projecte Xarxa de Centres per a la Igualtat
Aquest projecte vol esdevenir un reconeixement a la tasca dels centres educatius de secundària, visualitzant el seu compromís en incorporar la perspectiva de gènere en el seu dia a dia, i així avançar cap a una societat més justa i equitativa.

El projecte es va iniciar el curs escolar 2014-2015 amb la finalitat de formar a joves per prevenir la violència masclista en les primeres relacions de parella, amb la idea que el missatge entre iguals sempre és més valorat i eficaç, que el missatge de persones adultes desconegudes que poden rebre d'un taller.

El projecte va tenir molt bona acollida i en els anys següents ha anat evolucionant. Aquest procés ha suposat la implicació de tota la comunitat educativa del centre, és a dir no només els alumnes sinó també el professorat.

Primer només es treballava amb els joves i es trobava a faltar la implicació del professorat en el projecte i és en aquest punt que es va dissenyar una guia per poder identificar i recollir la gran feina que es fa des dels centres educatius on es recullen bones pràctiques i es faciliten eines i recursos en matèria de coeducació per si pot ser d’utilitat al centre a l’hora de reforçar alguns aspectes. El mateix és l’encarregat d’autoavaluar-se les seves accions i fa retorn a l'Ajuntament d'aquesta tasca.

Aquells centres que han realitzat una reflexió i han aportat mostres de com treballen la igualtat de gènere se'ls atorga el segell.

El projecte suposa un esforç i dedicació per part del centre, per tant cal agraïr molt la feina realitzada.

Els objectius del projecte són:

  • Donar eines i recursos als centres perquè puguin aplicar la perspectiva de gènere/coeducativa a tots els nivells.
  • Dotar els centres d'alumnat que esdevinguin referents d'igualtat capaços d'identificar conductes sexistes.
  • Potenciar al centre de professorat referent en perspectiva de gènere i perspectiva coeducativa.
  • Fomentar actituds igualitàries al centres educatius. 
  • Promoure la reflexió dins la comunitat educativa davant els comportaments abusius en les relacions de parella.
Fitxers Relacionats: 
Imatges Relacionades: 
Galeria imatges: