ECLIPSIS: QUÈ SÓN, COM ELS HEM VISCUT I COM ENS AFECTEN

10

jun

2026

Dimecres


LLOC:

Mercat Central

Com arribar-hi

Xerrada divulgativa que reuneix quatre mirades complementàries -astrofísica, història, història de l'art i psicologia- per apropar-nos al fenomen dels eclipsis des d'una perspectiva àmplia i interdisciplinària. Hi participen Carlos García, astrofísic i investigador del Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la URV; Jesús Carruesco, investigador del Departament d'Història i Història de l'Art de la URV i historiador; Licia Buttà, investigadora del mateix departament i historiadora de l'art; i Urbano Lorenzo, psicòleg i Catedràtic de Metocologia de les Ciències del Comportament a la URV.

A través de les seves intervencions, explorarem què són realment els eclipsis, com s'han interpretat i viscut al llarg del temps i quin impacte tenen en la manera com els percebem i els afrontem avui.

 

Una proposta per entendre un dels fenomens astronòmics més impactants des de la ciència, la cultura i l'experiència humana.

reus_mira_el_cel__3.png
Imatge descriptiva del post

28/08/26

Festes del Barri Urb. Mas Carpa

Anar a l'acte
Imatge descriptiva del post

28/08/26

Festes del Barri Horts d'en Simó

Anar a l'acte
Icona que mostra una lupa.

Cerca una entitat

Trobeu l’entitat que més s'ajusti als vostres interessos

Cerca
Icona que mostra una lupa.

Espai de formació

Accediu a tot tipus de formació per fer créixer la vostra entitat i que estigui al dia

Veure cursos
Icona que mostra una lupa.

Acompanyament

Us facilitem tota l'ajuda necessària per a la vostra entitat

Fer una petició
Icona que mostra una lupa.

Tràmits

Accés directe als tràmits per realitzar les vostres gestions amb l'administració

Veure els tràmits