Els punts per fomentar la cultura digital als barris ajuden a fer més de 9.500 tràmits online amb l’administració


Dimarts, 31/01/2023


El projecte per fomentar la cultura digital als barris de Reus impulsat per la regidoria de Relacions Cíviques i subvencionat per Reale Foundation, sota la campanya « Jo + pel meu barri» fa balanç després de gairebé dos anys de funcionament. Gràcies al suport econòmic de  Reale Foundation s’han habilitat fins a 16 punts d’atenció i assessorament digital. En concret, el setembre de 2021 se’n van habilitar 8 i durant l’any 2022, 8 punts més,  tots als locals socials  d‘entitats veïnals des d’on s’han portat a terme un total de 9.520 tràmits. Durant aquest període s’han celebrat també un total de 32 cursos de formació en grup per tal de preparar els socis de les entitats  de cara a oferir atenció a la ciutadania dels seus barris.

Als 32 cursos formatius impartits als esmentats punts digitals de les 16 entitats veïnals,  mitjançant persones formadores  qualificades i persones voluntàries, s’ha preparat als veïns i veïnes per a realitzar tràmits en línia amb l’Ajuntament i la resta d’administracions, així com a solucionar futures consultes de dubtes en matèria d’informàtica.  Així mateix, dues persones voluntàries que prèviament han rebut formació especialitzada  han fet atenció setmanal a cadascun dels locals equipats digitalment per Reale.  A més dels cursos formatius, també s’ha elaborat una guia de suport per a les persones voluntàries.

El pressupost global del projecte ha estat de 96.186, 27 euros, dels quals Reale Foundation n’ha aportat 60,000 euros que han estat destinats a la compra de material informàtic, la contractació de dues persones formadores del voluntariat de les entitats i, una campanya de difusió i comunicació.

La regidora de Relacions Cíviques, Montserrat Caelles, ha valorat positivament l’impacte de la campanya. “Estem molt satisfets de la campanya de digitalització que hem portat a terme amb les entitats veïnals gràcies a Reale Fundation. Ho estem, no només pel que significa de suport a la ciutadania dels barris en una matèria tan necessària com és la formació digital, sinó també per l’empoderament de les pròpies associacions de veïns que, des d’ara tenen una eina més que els valoritza davant els seus conciutadans i que els fa necessaris en el seu dia a dia.”

El projecte té continuïtat ja que l’objectiu és la corresponsabilitat social i que les persones voluntàries continuïn assessorant als veïns i veïnes de la zona amb el suport del personal de la regidoria de Relacions Cíviques davant qualsevol dubte o imprevist que no puguin resoldre. «Aquest és un servei que ha  nascut per quedar-se», conclou la regidora Caelles.

Consultes més freqüents

 

Les consultes de les persones que s’han apropat als punts digitals s’han dividit en dues categories:

  • Tràmits en línea personalitzats (87,5% de les consultes)
  • La meva salut: consulta mèdica, cita prèvia i passaport Covid (49,33%)
  • Carpeta ciutadana Ajuntament: canvi domicili, empadronament, targeta daurada… (13,78%)
  • Documentació electrònica: clave PIN, IdCAT, certificat digital (8,89%)
  • Altres: CV, renovació del DNI, consultes bancàries, ensenyament (7,56%)
  • Seguretat social: cita prèvia, cursos SEPE, vida laboral (7,11%).
  • Aplicacions mòbils per accedir a pàgines i/o consultes (5,33%)
  • Assistència i ajuts socials (5,33%)
  • Ministeri interior certificats (2, 67%)

Espais d’aprenentage col·lectiu (12,5% de les consultes)

  • Ús internet (28%)
  • App’s (20%)
  • Carpeta ciutadana (20%)
  • Canva (16%)
  • Temes bancaris (12%)
  • Ministeri Assumpte Socials (4%)

Els objectius del projecte han estat els següents:

  • Promoure el voluntariat social de les entitats veïnals
  • Promoure la cohesió social dins la nova era digital.
  • Promoure la formació digital entre les entitats en benefici dels veïns i veïnes d’un barri.
  • Contribuir a la millora de les capacitats digitals de les persones, en especial les més vulnerables, complementant així de manera coordinada altres accions que es porten a terme des de l’Ajuntament com són els espais d’aprenentatge digital.
  • Potenciar els locals de les associacions de veïns com a espais de relació, servei i treball col·laboratiu en cadascun dels barris.
  • Potenciar la creació de serveis de les entitats veïnals al barri
  • Contribuir a l’empoderament de les entitats
  • Fomentar les relacions veïnals i la coresponsabilitat social

Els locals socials on s’han habilitat els punts d’atenció corresponen a les següents zones de la ciutat: Barri Carrilet; Pastoreta; Fortuny; Montserrat; Sol i Vista/ Pelai; Xalets Quintana; Sardana / Prim; Niloga/Ample; Muralla; Santuari; Monestirs; Blancafort; Juroca i Immaculada. El projecte s’ha dirigit a un total de 52.480 persones, que correspon al 50% de la població de Reus.

 

 

Lliurament material informàtic campanya Jo sumo pel meu barri-20221123112528.jpeg
Imatge descriptiva del post

26/04/24 / 09:30h

Oberta la convocatòria de subvencions per al foment de l’associacionisme i el desenvolupament de projectes de moviment veïnal

L’Ajuntament de Reus, a través de la Regidoria de Relacions Ciutadanes, ha obert avui, 26 d’abril,…

Més informació
Imatge descriptiva del post

22/04/24 / 13:15h

A punt la programació de la Setmana de les Persones Grans

La Regidoria de Relacions Ciutadanes de l’Ajuntament de Reus organitza en col·laboració amb les…

Més informació
Imatge descriptiva del post

19/04/24 / 09:45h

Activitats solidàries i comunitàries a la Xarxa de Centres Cívics i al Centre Social El Roser amb motiu de Sant Jordi

Durant aquesta setmana i la que ve, amb motiu de Sant Jordi, l'Àrea de Serveis a les Persones i…

Més informació
Icona que mostra una lupa.

Cerca una entitat

Trobeu l’entitat que més s'ajusti als vostres interessos

Cerca
Icona que mostra una lupa.

Espai de formació

Accediu a tot tipus de formació per fer créixer la vostra entitat i que estigui al dia

Veure cursos
Icona que mostra una lupa.

Acompanyament

Us facilitem tota l'ajuda necessària per a la vostra entitat

Fer una petició
Icona que mostra una lupa.

Tràmits

Accés directe als tràmits per realitzar les vostres gestions amb l'administració

Veure els tràmits